Sana sini...

Sabtu, 13 Februari 2010

VALENTINE DAY..BOLEH @ TIDAK

 


Paderi St. Valentine ketika di alam penjara, beliau telah jatuh cinta dengan anak salah seorang pegawai penjara dan sebelum dibunuh  beliau sempat menulis surat cinta kpd gadis tersebut yg b'tandatangan "From your Valentine"(Drpd Valentinemu). Orang2 Kristian menjadikan 14 Februari untuk raikan hari kasih sayang bagi m'peringati hari kematian paderi St. Valentine pada 14 Februari.
Apabila seseorg itu merayakannya untuk kenang kembali kematian St. Valentine maka tak perlu sangsikan lagi perbuatan tersebut menyebabkan pelakunya kafir. Bila sekadar suka2, sebenarnya telah lakukan satu kemungkaran yg besar kerana myerupai perbuatan org kafir. Jumhur ulama merumuskan sambutan hari valentine adlh HARAM bagi semua umat Islam.

Apabila shbt2 ana meraikan Valentine ini seolah2 mereka tidak yakin dgn agama mereka, tidak yakin dgn ulama mereka..adakah akan lahir bayi2 yg tidak berdosa 9 bulan akan datang?

Ya Allah, Kau peliharalah agamaku, imanku, peganganku dan keyakinanku terhadapMu..Jgnlah kau tinggalkan aku kerna aku tak sanggup hidup tanpa cintaMu..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...